شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۵۵
کد خبر: ۱۴۲۰۳۸
|
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۱

نگاه جدید از دریچه‌ کتاب با نقد و بررسی «تئوری انتخاب» در خانه‌ فرهنگ آیه

نقد و بررسی کتاب «تئوری انتخاب» (درآمدی بر روان‌شناسی آزادی شخصی) در برنامه‌ی «نگاه جدید از دریچه‌ی کتاب» خانه‌فرهنگ آیه منطقه ۵ برگزار می‌شود.

نگاه جدید از دریچه‌ کتاب با نقد و بررسی «تئوری انتخاب» در خانه‌ فرهنگ آیهبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، خانه‌ فرهنگ آیه منطقه ۵ در برنامه‌ «نگاه جدید از دریچه‌ کتاب»، از ساعت ۱۰ تا ۱۲ روز یکشنبه ۱۵ مهر نشست بررسی کتاب «تئوری انتخاب» اثر ویلیام گلاسر را در سالن اجتماعات کتابخانه کوثر برگزار خواهد کرد.

در این برنامه که با هدف بررسی روان‌شناسانه‌ موضوعات مبتلابه انتخاب‌های مختلف انسان و تأثیر آنها در طول زندگی برگزار می‌شود، بنفشه مهری مدرّس توسعه‌ فردی مطالب کاربردی کتاب «تئوری انتخاب» را برای مخاطبان شرح و بررسی می‌کند.

دکتر گلاسر نویسنده‌ کتاب «تئوری انتخاب» که با ترجمه‌ علی صاحبی منتشر شده، معتقد است تمام رفتار‌های انسان بر اساس انتخاب‌هایش به وجود می‌آید. در حقیقت؛ هر انسانی با هر انتخابی که در زندگی می‌کند، در تلاش است تا به ارضای یکی از پنج نیاز اساسی بقا، عشق و احساس تعلق، قدرت (موفقیت و ارزشمندی)، آزادی و تفریح بپردازد. تئوری انتخاب بر کنترلی که هر فرد بر احساسات و رفتار خود دارد، تأکید دارد. بنابر این، با باور به تئوری انتخاب، مسئولیت زندگی خود را به صورت تمام و کمال قبول می‌کنیم و این مسئولیت‌پذیری برایمان آزادی به همراه دارد.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به خانه‌ فرهنگ آیه واقع در شهرک اکباتان، خیابان نفیسی، بالاتر از سه راه مخابرات مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۴۴۶۳۳۴۳۳ تماس بگیرند.

نظر شما